The Effect Of Service Quality, Price, And Promotion On Glass Sales At PT. Prisma Danta Abadi Batam
DOI:
https://doi.org/10.62820/trt.v7i1.137Kata Kunci:
Kualitas Pelayanan, Harga, Promosi, penjualanAbstrak
This study aims to determine the influence of service quality, price, and promotion on the sales of glass at PT Prisma Danta Abadi Batam. The data collection techniques employed in this research include literature review and the distribution of questionnaires. This research utilizes a quantitative research method. The sample size determination in this study uses purposive sampling with a total of 50 respondents. The result of the study with a significance level of 5% indicate that: (1) The variable of service quality has a positive and significant effect on glass sales, this can be seen from a significant value of 0,047 smaller than 0,05 and t_(count )2,039 > t_table 2,010. (2) The variable of price has a positive and significant effect on glass sales, this can be seen from a significant value of 0,047 smaller than 0,05 and t_(count )2,039 > t_table 2,010. (3) The variable of promotion has a positive and significant effect on glass sales, this can be seen from a significant value of 0,009 smaller than 0,05 and t_(count ) 2,733 > t_table 2,010. (4) The Variabel of service quality, price, and promotion together affect glass sales by 45,8% and the remaining 54,2% is influenced by another factor outside the research variable used, this shows that the calculated F_(count )is 12,962 > F_(teble ) 2,798 with significance of 0,000 .
Referensi
Abdullah, T., & Tantri, F. (2016). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajagrafindo Persada.
Alma, B. (2016). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Duli, N. (2019). Metodologi Penelitian Kuantitatif. Yogyakarta: CV Budi Utama.
Limakrisma, N., & Susilo, W. H. (2012). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Mitra Wacana Media.
Simamora, B. (2017). Pemasaran Strategik (1 ed.). Tanggerang Selatan: Universitas Terbuka.
Siregar, S. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Prenadamedia Group.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Manajemen. Bandung: Alfabeta.
Swastha, B. (2018). Manajemen Penjualan. Yogyakarta: BPFE.
Tjiptono, F. (2015). Service Management (2 ed.). Yogyakarta: Andi.
Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran (4 ed.). Yogyakarta: ANDI.
Tjiptono, F., & Chandra, G. (2020). Pemasaran Strategik (4 ed.). Yogyakarta: Andi.
Batubara, A., & Hidayat, R. (2016). Pengaruh Penetapan Harga Dan Promosi Terhadap Penjualan Tiket Pada PSA Mihin Lanka Airlines. Jurnal Ilmu Manajemen, 4.
Bawaulu, H. W., Dakhi, Y., & Dakhi, I. (2021). Pengaruh Komunikasi Pemasaran Dan Harga Dalam Keputusan Pembelian Pada UD. Elegan Telik Dalam. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Nias Selatan, 242.
Halin, H., Wijaya, H., & Yusilpi, R. (2017). Pengaruh Harga Jual Kaca Patri Jenis Silver Terhadap Nilai Penjualan Pada CV Karunia Kaca Palembang. Ecoment Global.
Handoko, B. (2017). Pengaruh Promosi, Harga, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Titipan Kilat JNE Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis, 18.
Jasmani. (2018). Pengaruh Promosi Dan Pengembangan Produk Terhadap Peningkatan Hasil Penjualan. Jurnal Semarak, 146.
Laia, A., Dakhi, P., & Gohae, A. S. (2021). Pengaruh Promosi Dan Harga Terhadap Volume Penjualan Di Toko Lis 2 Teluk Dalam. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Nias Selatan, 83.
Nasution, M., Prayogi, M., & Affandy Nasution, S. (2017). Analisis Bauran Pemasaran Terhadap Volume Penjualan. Jurnal Riset Sains Manajemen, 4.
Nugraha, M. A., & eds. (2016). Pengaruh Hrga, Promosi, Kualitas Pelayanan Terhadap Penjualan. e-journal Bisma Universitas Pendidikan Ganesha, 4.
Polla, F. C. (2018). Analisis Pengaruh Harga, Promosi, Lokasi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pt. Indomaret Manado Unit Jalan Sea. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis, dan Akuntansi, 4.
Prananda, Y., Lucitasari, D. R., & Khanaan, S. A. (2019). Penetapan Model Services Quality Untuk Peningkatan Kualitas Pelayanan Pelanggan. Jurnal Optimasi Sistem Industri, 2.
Pratiwi, H. A. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan Traveloka di Yogyakarta.
Setyawati, W. A. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Fasilitas, Harga, dan Citra Institusi Terhadap Kepuasan Pasien. Jurnal Politik dan Sosial Kemasyarakatan, 10.
Solihin, D., & Wibawanto, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pelanggan Dalam Memilih Klub Basket Satria Indonesia Tanggerang Selatan. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 32.
Triyanto, D. (2019). Pengaruh Harga dan Promosi Terhadap Penjualan Toner Pada CV Filio Technology Batam.
Unduhan
Diterbitkan
Cara Mengutip
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak Cipta (c) 2024 Tractare: Jurnal Ekonomi-Manajemen
Artikel ini berlisensi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.